Światowa premiera Fiata 500 3+1 i całej gamy Nowej 500
Nowe 500 sprawiają wrażenie jeszcze solidniejszych, bardziej kompaktowych, eleganckich i wyrafinowanych.
Powrót do korzeni – zaskakujące drzwi
Aby zapewnić wygodny dostęp do tylnej kanapy, zachowując wymiary i styl, jak w wersjach cabrio i hatchback, projektanci postanowili zainspirować się rozwiązaniem, znanym z pierwszej 500-tki z 1957 roku, w której drzwi były zamocowane na zawiasach z tyłu. W efekcie powstało zupełnie nowe nadwozie z trzecimi „małymi drzwiami”, które otwierają się w przeciwnym kierunku. Brak słupka umożliwia swobodne wejście do samochodu, łatwy załadunek większych bagaży oraz proste zapięcia dziecka w foteliku, co czynni z Nowej 500-tki praktyczny i stylowy samochód rodzinny. Po zamknięciu drzwi, Nowa 500 3+1 „la Prima” nie różni się od innych 500-tek pod względem gabarytów i designu, a zastosowane rozwiązanie zwiększyło jej masę o zaledwie 30 kg.
Rozwiązania, które wbijają w fotel
Nowa 500 3+1 „la Prima” Opening Edition, podobnie jak wersje cabrio i hatchback, spełnia najwyższe standardy w zakresie stylu, ekskluzywności, dbałości o szczegóły, technologii i łączności. Oferuje m.in.:
- reflektory „full LED” ze wzorem „Infinity”,
- dwukolorowe 17-calowe obręcze kół o diamentowym szlifie,
- chromowane wstawki w oknach i panelu bocznym,
- fotele, deskę rozdzielczą i kierownicę obite najwyższej jakości skórą ekologiczną,
- monogram Fiata na fotelach, dwukolorową kierownicę i ekskluzywną plakietkę „la Prima” na słupku,
- automatyczną klimatyzację (w standardzie!),
- kluczyk w kształcie kamyka,
- fotele przednie regulowane w 6 płaszczyznach,
- elektrochromatyczne lusterko wsteczne,
- czujniki parkowania 360° z widokiem „Drone View”,
- najbardziej zaawansowane systemy ADAS (wspomagania kierowcy),
- trzy tryby jazdy do wyboru (Normal, Range i Sherpa) w zależności od stylu prowadzenia i indywidualnych wymagań kierowcy – aby każdy mógł jeździć na swój własny sposób,
- funkcję szybkiego ładowania o mocy 85 kW,
- kabel Mode 3 o mocy 11 kW do ładowania prądem zmiennym na publicznych stacjach ładowania,
- system autonomicznej jazdy na poziomie 2 (po raz pierwszy w samochodzie miejskim!),
- nowy system multimedialny UConnect5.
Trzy wersje gotowe, by zrewolucjonizować segment samochodów elektrycznych
- Nowa 500 ACTION to idealny elektryczny samochód miejski, stworzony z myślą o osobach, które często poruszają się po centrum miasta, w tym po strefach ograniczonego ruchu, pokonując codziennie ok. 50 km. Wersja ACTION zapewnia dynamiczną, proekologiczną, oszczędną jazdę. Pod maską pracuje silnik elektryczny o mocy 70 kW, dzięki któremu samochód rozpędza się do 100 km/h w 9,5 sekundy, osiągając prędkość do 135 km/h. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 23,8 kWh gwarantuje zasięg ponad 180 km wg cyklu WLTP lub ponad 240 km podczas jazdy po mieście. Wnętrze obfituje w nowe technologie, charakterystyczne dla marek klasy premium. Nową 500 ACTION pokochają w szczególności osoby młode, wymagające, codziennie jeżdżące na krótkich trasach.
- Nowa 500 PASSION to samochód zaprojektowany dla osób, które kochają podążać za trendami, popierają ideę zrównoważonego rozwoju i oczekują od swojego auta najnowszych technologii. Środkowa wersja oferuje zasięg 320 km w cyklu WLTP, który można zwiększyć do 460 km, jeśli jeździ się tylko po mieście. Silnik elektryczny 118 KM/87 kW zapewnia prędkość do 150 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund. Samochód posiada funkcję szybkiego ładowania, dzięki której naładowanie akumulatora niemal do pełna zajmuje nieco ponad pół godziny. Oprócz systemów ADAS, do dyspozycji kierowcy pozostają tempomat oraz system łączności nowej generacji. Wzrok przyciągają stylizowane felgi oraz designerskie dodatki we wnętrzu. Do wyboru pozostają dwie stylowe opcje wykończenia.
- Nowa 500 ICON, topowa wersja, to prawdziwa ikona elektrycznej mobilności i stylu oraz samochód typu all-inclusive z najwyższej półki. Oferuje zasięg do 320 km w cyklu WLTP, który można zwiększyć do 460 km w samym cyklu miejskim. Ładowarka prądu stałego (DC) o mocy do 85 kW zapewnia szybkie ładowanie. We wnętrzu znajduje się nowy system informacyjno-rozrywkowy z 10,25” ekranem dotykowym z nawigacją i systemem Uconnect 5 z zaawansowaną funkcją rozpoznawania głosu, co pozwala na swobodną „rozmowę” z autem. W nadwoziu wzrok przyciągają 16-calowe alufelgi z oksydowanym wykończeniem. Kluczyk przypomina kamyk i sam komunikuje się z samochodem. Wnętrze auta jest eleganckie i ekskluzywne, nieco surowe, bazujące na naturalnych, wegańskich materiałach. Do wyboru pozostają dwa warianty tapicerki.
Ile trzeba zapłacić za elektrycznego Fiata 500?
Ceny Nowych 500 serii „la Prima” zaczynają się od 154 900 zł (2-drzwiowy hatchback). Wersję cabrio można kupić od 167 900 zł. Wersja 3+1 trafi do nas w przyszłym roku.
Zapraszamy do salonu Fiata w Katowicach i Bytomiu na jazdę testową nowym, w 100% elektrycznym Fiatem 500 „la Prima”.